Monday 23 June 2014

Yamaguchi-Fukuoka-Osaka

Hari ni, saya ke Fukuoka airport dengan kereta. Saya nak gi ambil wife saya kat Osaka Airport.

"Mana satu ni, Fukuoka Airport atau Kansai Airport"!!!
"Cakap laa betul2...!!"


Sabar dulu..jgn melenting..let me explain first.

Saya ke Fukuoka Airport tu, sebabnya saya nak naik flight ke Kansai Airport. Nak ambik wife saya kat sana.

"Mak ooooiii..."
"Nak ambik orang pun sampai kena naik flight dulu..maknanya mesti jauh kan Kansai Airport tu??"

Memang jauh pun..kalau dari tempat saya ni, kalau pergi ngn kereta ambik masa 6-7 jam kalau pakai highway. Kena highlight ni. HIGHWAY. Bukan jaln biasa tau.

Mula2 memang ingat nk gi ngan kereta je ke Kansai Airport tu, tapi fikir2 blik sebb nnti takut penat badan and some other reasons. Saya buat decision gi ambik wife saya ngan Flight+kereta. 

Kalau dari tempat saya Yamaguchi ke Fukuoka airport ni, ambik masa lebih kurang 4 jam guna jalan biasa. Traffic light bukn main bnyk. 

Ni gambar maps untuk lebih detail.


Dah la time bawak kereta, kereta buat hal. Break clamper saya dah haus. Hampir sepnjang jalan ke airport tu la, kereta saya 'meroyan'. Yang paling hardcore, bila dah masuk je bndar Fukuoka, terus tayar saya 'mengamuk'. Dah keluar suara sebenar tayar tu. 

Terpaksa la tebalkan muka..

Tapi kan yang peliknya, kereta2 lain or orang yang jaln kaki, takde pulk pandang saya semacam je. Tak tahu la sama ada, diaorang buat2 tak tahu sebb taknk bagi saya malu, atau sebb bunyi kereta saya tu dah bercampur dengan bunyi2 lain, jadi diaorang mcm tak kisah sangat.

Skang ni, saya dah kat airport. Nk tidor kejap before flight saya malam ni kul 9:30 mlm. Penerbangan ke sana 1 jam.

Pasal break clamper tu, saya pergi check kat kedai kereta. Ingat nk repair terus, tapi barang takde. Kena order dulu. Ari khamis baru boleh repair, tunggu barang tu sampai. Hoho...

Tak boleh nak imagine perjalanan balik dari Fukuoka ke Yamaguchi esok ni. Dah la flight sampai malam kat Fukuoka.

Tayar tu, dari suara Godzilla jadi pulak suara Pontianak pulak nnti..sakit telinga nnti. 
 
Oklah, nak tdor dulu yer..

Haa, lupa..time saya otw tu, saya jumpa something menarik tau. Untuk saya laa. Korang tak tahu la sama ada teruja atau tak. Tapi tu first time saya jumpa bnda ni.

Kalau nk tgk boleh ke next entri. Kalau yang pakai Iphone or any smartphones, just slide je screen korang ke kiri. 

"Allahumma bismika amuutu wa ahya"
Doa tidur.

No comments:

Post a Comment