Saturday 14 June 2014

Doa Masuk dan keluar Rumah

Rujuk entri sebelumnya.
Ini rujukan saya dalam menukilkan doa Masuk Rumah dan Keluar Rumah.

Doa Masuk Rumah
"Allahumma inni as aluka khairal maulij, wa khairal makhraj, bismillahi wa lajnaa, wa bismillahi kharajnaa, wa'ala rabbina tawakkalnaa."
(Ya Allah, aku memohon kepadaMu sebaik-baik tempat masuk dan tempat keluar, dengan nama Allah kami masuk(ke rumah), dengan nama Allah kami keluar daripadanya dan kepada Tuhan kami, kami bertawakkal)

Doa Keluar Rumah
"Bismillahitawakkaltu'alallah walaa haula walaa quwwatailla billah "
( Dgn nama Allah(aku keluar), aku bertawakal dengan kepadaNya, dan tiada upaya kecuali dengan Allah.)

P/s: untuk dapatkan kepastian dalam beramal, (termasuklah dalam mengamalkan doa ini) rujuklah guru2 yang haq(benar). Agar mudah-mudahan saya dan seluruh umat terbimbing dalam beriman dan beramal.

No comments:

Post a Comment