Wednesday 2 July 2014

Gulai Dah Siap, Kurmanya mana??

Yesterday, saya dan member2 yang lain memasak untuk seluruh Malaysian kat ube ni. Dalam 35 orang je.

Menu kitaorang, simple2 je. Tak macam yang dimasak oleh group2 lain hari2 sebelumnya. 

Ada yang buat nasi ayam. Ada yang masak kari ayam, roti jala. Ada yang buat nasi tomato.

Memang ni tradisi kitaorang kat sini. Tapi, hanya untuk first 10 days je la. Leps tu, masing2 mkn kat umah masing2..

So, berblik kepada stori-mori..

Menu kitaorang adalah..
Gulai kurma..



Jap, yang mna betul??kari kurma or gulai  kurma..

Lantaklah mana2..like i care ..huhu

So, time kami masak2 tu..saya terfikir..

Maybe korang pun ada persoalan yang sama jugk kot..

Kenapa nama dia 'gulai kurma'??
Nk kata ada kurma, memang tak rrr..

Nak kata colour dia, hitam mcm kurma, lagi tak...

Rasa kurma ke..??tak jugak..


Ehhmmm...nannde darou..?(kenapa ek)

So, saya pun try google..konon2nya, nnti boleh letak dalm blog tak semengah ni. Nak jadi blog ber'ilmiah' sikit. Hehe..

 Tapi tak jumpa jawapn dia..saya try bukak jugak blog2 otai2 masakan, tapi tak jumpa jawapn jugk..

Last2 , jadi blog tak ber'ilmiah' jugak..terpaksalah jugk update blog ni..

Takpe..insyaAllah nnti saya dah dapt jawapan, saya akan 'roger' kat  blog ni Nak kena tanya orang tua2 macam ni..

Stay tune...

No comments:

Post a Comment