Wednesday 16 July 2014

Rambut dan Hakikatnya.

2-3 ari lepas, saya baru potong rambut..
Hair styler saya mesti la isteri saya..huhu..

Tapi, rambut punya pasal, bukan main lagi saya ber'perang' ngan wife saya ..,

Saya bgitau wife saya yang saya nk botak..boleh jadi ala2 ustaz Don..

Kononnya...

Tapi isteri saya tak setuju..
Siap 'kutuk' lgi ustaz Don.. 

"Tak hensem laa ustaz Don tu..", kata wife saya..sambung wife saya lagi

"Abang lagi hensem...". 
Uihhhh, kembang semangkuk saya dengar 'ayat' wife saya tu..

Ni betul tau, saya tak rasuah isteri saya..

Ustaz Don, sorry ek.. Tak boleh nk tiru gaya mcm ustaz..isteri tak bagi..

"Nak kena ada rambut sikit, tak nk la botak.." Rayu isteri saya..

Haha..sayang punya pasal..oklah, saya pun 'ada'kanlah sikit rambut tu..

10mm..

10mm tu sama ngn 1cm

Kira ok la tu, hmpir menepati kehendak kedua2 pihak..

Then, jadilh rmbut saya yang sekarang..

Nk gambr ke,..??

Tak payah la kot..saya ni pemalu..hihi

Habis part citer saya, sekarang ni saya nk citer psal rambut jugk, tapi part yang berinformasi sikit..

Untuk korang yang belum tahu, antara adab bila kita memotong rambut (n kuku), sebnarnya kita kena menanam rambut (dan kuku) yang dah dipotong.

*ni first time saya simpan rambut dan kuku2 saya untuk ditanam bila balik Malaysia nnti..nk tanm kat Jepun tak boleh, tak 'jumpa' tanah..huhu

Dan

Tahukah kita semua, yang rambut kita apabila dipotong akan 'mati', tetapi rmbut Rasulullah saw, walaupun dah dipotong tetap hidup.

Rambut baginda(yang terpisah dari tubuh baginda), apabila dipotong , helaian rambut tersebut akan kembali menjadi seperti kepanjangan asal. -ustaz Nazrul Nasir

Dan rambut baginda dan Baginda sendiri tidak ada bayang kerana baginda adalah dripada nur(cahaya). Dibuktikan oleh ulama terdahulu dan juga ustaz Harun Din.- ustaz Don dan Ustaz Nazrul Nasir

Lagi,..

Ditanya kepada Khalid al-walid rahsia kejayaan beliau dalam setiap peperangan adalah kerana beliau menyimpn rambut Rasulullah dalam serban beliau. Beliau sanggup dipenggal kepala oleh musuh, seandai rmbut Rasulullah itu jatuh, selagi mana beliau belum mengutip kembli rambut tersebut- ustaz Nazrul Nasir


Wallahua'alam..

Usaha atas iman dan amal


No comments:

Post a Comment