Friday 3 October 2014

Cermin

Story 1

A few days ago..Saya ada borak ngan isteri saya, saya berseloroh la dengan dia.. 
"Nanti S***** dah kerja, abang duk rumah je la, jaga baby..boleh jadi full time blogger..hihi.."

"Haa, bagus jugak tu.. boleh buat duit nanti…ramai tau abang, orang yang buat duit guna blog"

"Betul jugak tu, tapi abang tak tau cara dia..abang ada jugak try baca blog orang2 lain, tapi abng baca macam biasa je….bla bla bla.."

"Haa, kritik la tuu…"spontan isteri saya bagitau saya

Dalam hati aku, 'eh, tu kritik ke…!!'

Story 2

"Kurang masin la benda ni..", "kurang manis la...", "bla bla.."komen saya

“abang tu memang..suka mengkritik...”bagitau isteri saya kat saya..

Herrmmm…menyirap rasanya bila isteri kata macam tu. Tapi, saya diamkan saja..*geleng kepala*

Saya selalu fikir jugak..bila masa pulak aku ni ada mengkritik. Saya ingat apabila kita keluarkan pandangan kita tu adalah perkara biasa. Contohnya, Kalau masakan tak berapa jadi, apa yang tak cukup tu, kita expresskan adalah benda biasa. Kan2..?  

Tapi tu la..betul la kata orang. Kita tak akan sedar kekurangan diri sendiri. hanya orang lain akan nampak keburukan kita. Kita akan nampak baik je diri kita.Orang lain adalah cermin untuk diri sendiri...Btw, thanks to my wife for the comment..

Perit jugak nak tulis pasal entri nih, sebabnya, saya still  tak dapat nak terima yang saya ni kuat mengomen..huhu.. Kiranya lawan nafsu diri jugak la nih.., secondly, story 1 tu pasal bloger2. Depa tu pulak, veteran2 dalam dunia blogging nih..Hopefully, diaorang tak ban saya laa.. maklum la, saya budak baru nak belajar..huhu..



Usaha atas Iman dan Amal 

No comments:

Post a Comment