Friday 30 May 2014

Nak Ais krim!!!

Kelmarin saya pergi ke pasaraya gyoumu supa sebab nak beli santan dalam tin sebab nak buat pulut mangga. Ni bukan kes mengidam, tapi sebab 2 hari lepas saya ada buat kuih seri muka, jadi saya pun rendam la beras pulut tu. Bila dah rendam lebih semalam( sepatutnya 5-6 jam sajer), saya pun fikir balik, yang beras ni byk sangat, jadinya saya ambik yang nak guna je dan gaul dengan santan. Disebabkan ada lebihan, saya pun decide nak try buat pulut mangga, sebab alang-alang dapt free gift mangga dari online halal shop kat jepun ni. Cerita pasal pulut mangga, free gift dan santan tin tu saya citer len kali, sebab skang nanti pasal ais krim. Bila saya pusing2 kat dalam gyoumu supa, teringin pulak nak makan ais krim batang jenama PALM. Best sangat ais krim tuuu. Tapi, aiskrim tu dah habis. Jadinya, sambil tengok2 aiskrim yang lain, terjumpa pulak kelepek aiskrim( kon aiskrim)..waaa, natsukashii!!! Terbayang pulak diri sendiri tengah pegang aiskrim dalam kon. Dah la susah nk jumpa kon aiskrim yang ada logo halal kat jepun ni. Memang best dapat makan aiskrim, tapi malangnya buat masa sekarang saya tak boleh nk makan aiskrim, sebabnya nak kena catu makanan manis sebab time buat kuih seri muka tu, banyak sangat guna gula. Baru saya tahu. Takpelah, insyaAllah minggu depan kalau dah takda masalah dah boleh makan aiskrim balik. 

Tu logo halal, nampak tak??

Yang ni pulak, jenis kon aiskrim feveret.

*gyoumu supa ni paling banyak jual makanan dengan logo halal

No comments:

Post a Comment