Saturday 24 May 2014

Hari Bermalasan

(Sabtu,2014/05/24)Hari ni, saya malas sangat. Walaupun macam-macam dah plan, tapi dengan kehendak Allah, qadak qadar Allah swt, sedikit sahaja yang dapat disempurnakan. Kelemahan saya, banyak masa dari waktu-waktu yang diberikan oleh Allah swt terbuang. tidak diisi dengan dengan aktiviti-aktiviti yang bermanfaat untuk diri saya, baik untuk kebaikan dunia apatah lagi untuk kehidupan akhirat. saat menaip entri first ini, saya teringat akan hadis Rasulullah saw yang mafhumnya bermaksud; tidak akan bergerak tapak kaki anak adam ketika hari akhirat sehingga ditanya mengenai akan umur yang diberikan, samaada digunakan untuk urusan kebaikab/kebajikan atau urusan yang tidak baik. Ya Allah, ampunilah saya ya Allah. Saya banyak kelemahan. berilah kepada saya, saudara-saudara saya, dan kepada seluruh umat Rasulullah saw taufik dan hidayah agar kami dapat menggunakan waktu-waktu untuk menghambakan diri kami kepada-Mu ya Allah.

#Ini adalah entri pertama saya, baru belajar-belajar untuk berblog. mudah-mudahan membawa manfaat.=)

No comments:

Post a Comment