Tuesday 23 September 2014

SelaMaT dAtaNg BabY!!!

Assalamualaikum semua..

ni entri first saya selepas balik bercuti di Malaysia..kurang lebih 2 bulan jugak laa..
saya tak menulis kat Malaysia sbbnya saya ada ikut program lebih kurang 40 hari. 

ada banyak citer yang saya nak tulis kat sini time sepanjang program..tapi yang tu akan saya detailkan untuk next2 entri. saya siap sediakan satu buku khas untuk saya tulis mengenai apa yang berlaku sepanjang 40 hari tu.. 

sejujurnya, sepanjang kehidupan saya, itulah hari2 yang paling saya syukuri...kalau taun lepas, saya join program tu kat Jepun and Hong Kong, but this year saya pilih Malaysia..

okeyyy,...hari ni, sempena first day menulis balik, saya nak habaq satu berita..a good news..

'i'm gonna be a dad'..

kalau ada orang tanya saya, tentang perasaan saya time ni, saya hanya boleh citer yang perasaan saya bercampur baur...semua ada..

hepi..
takut+bimbang...
kesian...
n lain2..

tapi, thanks to keluarga saya dan keluarga seblah isteri saya, kerana memahami dan support kami, walaupun kami masih belajar..insyaAllah, kami akan cuba untuk menempuhinya sebaik mungkin, sehinggalah kelahiran anak sulung kami berdua..

buat masa sekarang, umur kandungan baby kami, lebih kurang 10 minggu..

mula-mulanya, saya risau jugak kot2 isteri saya nnti ada alahan yang teruk2, tapi alhamdulillah, Allah permudahkan segalanya buat isteri saya...

mengidam pun takde la teruk sangat buat masa sekarang, setakat pizza macam tu je..hihi..hebat baby punya taste nihh..

pasal persiapan..
sekarang saya sedang berusaha untuk menambahkan ilmu dan kemahiran2 keibubapaan...
cheee waahhh...macam dah mature sangat bunyi tu....

saya sekarang lebih menitik beratkan soal rohani... i mean, saya percaya yang gaya amalan ibu bapa sewaktu seblum melahirkan baby, akan mempengaruhi keadaan baby tersebut selepas lahir..perangai,tingkah laku,.

bagi saya yang berjauhan dengan isteri, saya sedang berusaha untuk kurangkan perkara2 lagha..
banyakkan amalan2 tertentu..ikut kemampuan saya..
hafal2 doa dalam al-Quran berkaitan anak2..

for my wife, i'm not really sure about her preparation, but i'm believe in her..coz she is my wife..

nnti korang tolong la doakan sekali keselamatan dan kesolehan baby saya yang akan lahir tu yer..=)
Kalau perempuan, insyaAllah namanya Aisyah  bin Mohamad Fahmi 
Kalau lelaki insyaAllah Muhammad 'Umar  bin Mohammad Fahmi
yang ni pulak cover buku yang saya tengah study, saya beli buku ni sebb ada member yang recommendkan buku ni


p/s: dah tak boleh dah nak guna 'Wan' kat pangkal nama anak nnti..



No comments:

Post a Comment